عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری
عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری

»» فراری کالیفرنیا با پیشرانه توربو(ویدئو)

پدال: فراری در اولین گام از رویکرد جدید خود برای استفاده از توربوشارژر در موتورهای خود، به سراغ کالیفرنیا رفته تا یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای اسپرت خود را به نمایش بگذارد. موتور 3.9 لیتری V8 جدید مجهز به توربوشارژر دوقلو و تزریق مستقیم سوخت از قلب مازراتی های کواتروپورته و گیبلی بیرون کشیده شده است. با این وجود، فراری حجم موتور را اندکی افزایش داده و به 3855 سی سی در برابر 3799 سی سی مازراتی رسانده است. این موضوع همراه با بهینه سازی موتور، باعث شده که قدرت تولیدی در فراری کالیفرنیا T به 552 اسب بخار در دور 7500 و گشتاور آن به 755 نیوتن متر بالغ گردد. این یعنی افزایش 29 اسبی و 45 نیوتن متری نسبت به مازراتی.

Ferrari California T

Ferrari California T


این افزایش با مقایسه با کالیفرنیای فعلی که از موتور V8 با حجم 4.3 لیتر و توان تولیدی 483 اسب بخار و گشتاور 505 نیوتن متر بهره می‌برد، نمایان‌تر می‌شود.

Ferrari California T

Ferrari California T


فراری قول داده که صدای این مدل نیز با وجود استفاده از توربو، همانند سایر خودروهای فراری، جذاب و قدرتمند باشد. با توجه به آن صدایی که پیش از این از کواتروپورته شنیده‌ایم، این ادعا نیز قابل قبول است. با کاهش زمان تأخیر توربو، دور موتور نیز با سرعت بیشتری بالا می‌رود. با این تفاسیر، این اسپرت اصیل ایتالیایی با موتور جلو و دیفرانسیل عقب، در کمتر از 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 0.2 ثانیه تندتر از کالیفرنیای قبلی است. نهایت سرعت هم از 312 کیلومتر بر ساعت به 316 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.


نکته جالب‌تر، تبدیل کالیفرنیا به یک خودروی اسپرت اقتصادی است. مصرف سوخت این ماشین با کمک تکنولوژی HELE به 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است. میزان CO2 تولیدی نیز ر هر کیلومتر 250 گرم می‌باشد. این ارقام نیز به ترتیب 15 و 20 درصد نسبت به نسل قبلی، کاهش را نشان می‌دهند.

Ferrari California T Engine 3.9L Turbo

Ferrari California T Engine 3.9L Turbo


از دیگر از به‌روزرسانی های کالیفرنیا، اصلاح شاسی برای بهبود پاسخ به فرمان و همچنین سیستم تعلیق با آخرین نسل از دامپرهای Magnaride با پاسخ دهی 50 درصد سریع‌تر، سیستم کنترل کشش برگرفته از مدل‌های F1 موسوم به F1-Trac و ترمزهای کربن سرامیک که خط ترمز از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را به 34 متر رسانده‌اند، می‌باشند.

Ferrari California T Interior

Ferrari California T Interior


طراحی ظاهری این مدل بر اساس مدل F12 برلینتا، و همچنین مدل FF صورت گرفته است. طراحی پینین فارینا، اکنون پر زرق و برق‌تر به نظر می‌رسد. با وجود ابعاد برابر با مدل‌های پیشین، این اتومبیل، پایین‌تر و عریض‌تر به نظر می‌آید. طراحی جلوی خودرو با اصلاح چراغ‌ها، پنجره مشبک بزرگ‌تر و سپر تغییر یافته به همراه هواکشهای جانبی پشت چرخ‌های جلو الهام گرفته از مدل 250 تستاروزا و دیفیوزر جدید عقب، همراه گردیده است. در داخل اتاق، با طراحی بروز شده کابین و داشبورد، نمایشگرهای نیمه دیجیتال و کنسول جدید با صفحه نمایش 6.5 اینچی لمسی برای سرگرمی و کنترل‌های معمول، روبرو خواهید شد. سقف کانورتیبل هم در 14 ثانیه باز شده و درون صندوق قرار می‌گیرد.

دانلود ویدئو

فراری کالیفرنیا T

فراری کالیفرنیا T با پیشرانه توربوچارژ به میدان می آید گفته می شود فراری قرار است از این مدل با پیشرانه جدید3.9 لیتری وی 8 و توربوچارژ با قدرت 560 اسب و شتاب 3.6 ثانیه درژنو موتور شو 2014 رو نمایی کند







تقویم خودروهای اسپورت سال 1393

تقویم خودروهای اسپورت سال 1393


پیشنهاد می کنم حتماً دانلود کنید.

منبع: car.ir

F12 La Revoluzione ؛ حرکت انقلابی منصوری

»» F12 La Revoluzione ؛ حرکت انقلابی منصوری

پدال: فرانکفورت 2013 : حالا دیگر بدون هیچ حرف و حدیث و تعصبی می توان منصوری را بعنوان یکی از برترین ها و حتی برترین برند در دنیای تیونینگ به شمار آورد . منصوری در فرانکفورت نشان داده که فقط متخصص تغییر ظاهر با فیبرکربن نیست و توانایی های انجام کارهای بزرگ را دارد . منصوری در فرانکفورت قدرت و زیبایی را با هم در آمیخته است .


منصوری در این نمایشگاه دو شاهکار زیبا و قدرتمند براساس خودروهای ایتالیایی به روی صحنه آورده است . لامبورگینی کربونادو نسخه ی روداستر و فراری F12 La Revoluzione !

کیت بدنه ای که منصوری بر F12 Berlinetta  پوشانده ، سبب شده تا یکی از خاص ترین خودروها شکل بگیرد . اما برای خاص تر کردن این اسب سرکش از پیشرانه ای با قدرت 1200 اسب بخار و گشتاور 890 نیوتن متر بهره گرفته شده است تا در نهایت برچسب قیمت  1,300,000  یورویی برروی La Revoluzione بخورد .

         


        

منصوری سپرجلوی این محصول را همانند دماغه ی برعکس شده ی خودروهای فرمولا1 توصیف می کند . دریچه های متعدد نصب شده در این قسمت باعث بهبود هوارسانی به موتور خودرو شده است . تغییرات نرم افزاری در واحد کنترل الکترونیک ، توربوشارژرهای بزرگتر و سیستم اگزوز جدید باعث چنین جهشی در افزایش قدرت شده اند . پس از این تغییرات اسب سرکش منصوری به  شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه ای و حداکثر سرعت 370 کیلومتر دست پیدا کرده است . La Revoluzione با رینگ های پنج پره ی جدید 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب که با لاستیک های پیرلی پوشیده شده اند در خیابان ها خواهد تازید.

رنگ بدنه Revolution Red به کابین هم نفوذ کرده و در ترکیب با فیبرکربن ، چرم گاو ، آکانتارا و امکانات متعدد دیگر نمایی متفاوت را برای راننده رقم زده است .

ویدئو

فراری FF در خدمت ناوگان پلیس دبی

  • »» فراری FF در خدمت ناوگان پلیس دبی
  • پدال: اعراب پولدار با خودروهای گران قیمتشان در جاده های صاف و خشک دبی تخته گاز می‌روند، تا چند سال پیش پلیس دبی خود را در مقابل آن‌ها ضعیف می‌دید اما حالا باید گفت: سوپر اسپرت سواران دبی مراقب باشید! از این پس آونتادور و فراری FF شما را زیر نظر دارند.(البته کامارو هم شما را زیر نظر خواهد داشت)اما آن چنان حرفی برای گفتن ندارد…


پس از اضافه شدن آونتادور به ناوگان گشت دبی حالا نوبت فراری FF است که خود را به رخ بکشد. هم اکنون این خودرو با قیمت 540 هزار دلار خریداری شده است که حدود 140 هزار دلار گران‌تر از آونتادور می‌باشد. هدف از آوردن این دو خودرو به ناوگان گشت دبی افزایش امنیت، بالا بردن استانداردهای جاده های دبی و پیشرفت فنی است. اما شاید مهمترین دلیل همان نماد تبلیغی و حتی جذب توریست باشد! خودرو های پلیس گشت دبی همگی دارای تم سبز و سفید هستند که همان‌طور که در تصاویر می‌بینید فراری FF هم دارای این تم است.

        
سری به مشخصات فنی این خودروی پلیس بزنیم، موتور V12 سر جایش است که قادر است 660 اسب بخار قدرت و 503 پوند فوت گشتاور تولید کند. این خودرو می‌تواند تنها در عرض 3.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت و در نهایت به 335 کیلومتر بر ساعت برسد که برای گرفتن خلاف‌کاران بسیار مناسب است اما پلیس گشت باید برای گرفتن بوگاتی و هنسی ونوم هم فکری کند!!

معرفی فراری F14-T دماغ دراز برای فرمول یک امسال

معرفی فراری F14-T دماغ دراز برای فرمول یک امسال

فراری دومین تیمی بود که خودروی خود، F14-T را برای فصل 2014 مسابقات فرمول وان معرفی کرد. نام این خودرو بر اساس یک نظرسنجی از هواداران فراری انتخاب شده است.
این خودرو که رنگ قرمز از ویژگی های بارز آن می باشد، امسال با داشتن رگه هایی از رنگ مشکی برای فصل جدید آماده می شود. این خودرو سازگاری منحصر به فردی با محدودیت های آیرودینامیکی جدید FIA داشته، و طراحی دماغه ی آن از آن چه که تاکنون دیده ایم متفاوت می باشد.


دماغه فراری شکلی دراماتیک دارد، پهن و با ارتفاع کم، و همانند گذشته فرناندو آلونسو، راننده آن خواهد بود. کیمی رایکونِن، قهرمان مسابقات جهانی سال 2007 که به تازگی به این تیم بازگشته است نیز در کنار آلونسو حضور خواهد داشت.

آلونسوی اسپانیای تشابهی را بین مایکل شوماخر قهرمان 5 دوره پشت سر هم مسابقات فرمول یک بین سال های 2000 تا 2004 که اکنون در بیمارستان بستری می باشد و پنجمین فصل متوالی خود در تیم فراری ترسیم می کند. وی می گوید:

من اکنون در سال پنجم حضور خود در تیم فراری هستم بنابراین امیدوارم بتوانم برخی از موفقیت هایی که او داشته را تکرار کنم.


فراری 458 ایتالیا در لباس سیاه DMC

»» فراری 458 ایتالیا در لباس سیاه DMC

پدال: اخیراً شرکت DMC با همکاری گروه Luxury Custom تغییراتی ظاهری بر روی فراری 458 ایتالیا اعمال کرده و آن را کاملاً به رنگ سیاه در آورده اند.
خودروی فراری 458 ایتالیا به تجهیزات لوکس سفارشی و بسته ی تغییرات ظاهری Elegante شرکت DMC مجهز شده است که به طور قابل توجهی ظاهر آن را خشن تر کرده است. پکیج آیرودینامیک شامل باله ی جلوی جدید، رکاب های بزرگ تر و سپر عقب کاملاً متفاوت همراه با یک دیفیوزر سفارشی می باشد.



تمامی بخش های خودرو به رنگ سیاه درآمده است که همراه با شیشه ها و چراغ های عقب دودی خودرو زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. این مدل همچنین دارای رینگ های آلیاژی تیره بوده و کالیپرهای ترمز آن زرد رنگ می باشند تا تقابل جذابی را ایجاد کند.



در بحث فنی خودرو هیچ گونه تغییراتی ایجاد نشده است، بنابراین این خودرو دارای یک موتور هشت سیلندر 4.5 لیتری که 570 اسب بخار نیرو در 9000 دور در دقیقه و 540 نیوتن بر متر گشتاور در 6000 دور در دقیقه تولید می کند. موتور خودرو به یک گیربکس 7 دنده ی دو کلاچه متصل شده است. این خودرو سرعت صفر تا 100 کیلومتر را در کمتر از 3.4 ثانیه پر می کند و حداکثر سرعت آن 325 کیلومتر بر ساعت می باشد.

شبح ترسناک نوویتک

دنیای خودرو: این تیونر پیش تر هم نشان داده یکی از با جسارت ترین شرکت هایی است که می تواند روی تولیدات سرکش فراری کار کند. آخرین دستاورد آن ها پروژه ای است که روی فراری 458 ایتالیا اجرا شده است. حتی با این که از رنگ های جنجالی برایش در نظر گرفته نشده است ولی همچنان چهره هیجان انگیزی دارد. نوویتک با دست کاری پیشرانه این ایتالیایی محبوب توانست قدرت آن را از 600 به 622 اسب بخار در 9200 دور در دقیقه افزایش دهد. تغیی در سیستم اگزوز ها، فنربندی و پاشش سوخت از مهم ترین ویژگی های 458 فوق است. باور نخواهید کرد اگر بدانید شتاب صفر تا صد آن فقط 3 ثانیه است. یعنی 1.5 ثانیه سریع تر از نسخه استاندارد. 

 

جنگ V12 ها

دنیای خودرو: اگر شما یک دستگاه پاگانی زوندا دارید  و برای خرید آن بیش از 500 هزار دلار هم پول پرداخت کرده اید، این یک خبر بد برای شما است. چرا که با پرداخت 316 هزار دلار می توانستید یک فراری اف 12 برلینتا بخرید که هم فراری سوار شوید، هم آپشن های بیشتری داشته باشید و از همه مهم تر در مسابقه درگ این گونه شکست نخورید! در یک مسابقه درگ که هفته گذشته برگزار شد، خودرو فراری برلینتا توانست با اختلاف بسیار زیادی بر زوندا غلبه کند. اگر چه زوندا در 10 متر اول مسابقه توانست برای لحظه ای پیش بیفتد اما در انتهای مسابقه بیش تر از یکصد متر از فراری عقب افتاده بود.

نمای داخلی فراری

نمای داخلی برخی مدل های فراری


جهت دانلود، بر روی عکس هر مدل کلیک کنید.


حتماً دانلود کنید.