عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری
عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری

»» پادشاه جدید مارانللو، فراری FXX K

»» پادشاه جدید مارانللو، فراری FXX K

فراری از پرچم‌دار جدید خود، قدرتمندترین فراری تاریخ، سریع، پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فرزند مارانللو پرده‌برداری کرد. این یک پیش‌نمایش از هایپرکاری است که هفته آینده در یاس مارینای ابوظبی رونمایی خواهد شد.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


پیش از این لافراری، اسب نجیبی بود که در قلمرو فراری می‌تاخت اما اکنون باید در پشت سر FXX K حرکت نماید. فراری جدید همچون سلف خود، انزو FXX نتیجه یک برنامه توسعه و تحقیق است که البته افزودن حرف K به آن نشان از استفاده از سیستم ذخیره و بازیابی انرژی KERS دارد.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


به عنوان یک خودرو بر مبنای لافراری، همان سیستم هیبریدی در اینجا نیز به خدمت گرفته شده است. اما اینجا، نیرو به 1035 اسب بخار افزایش یافته است. نیروی موتور 12 سیلندر 6.3 لیتری به‌تنهایی 848 اسب بخار می‌باشد. این نیرو در دور موتور 9200 به دست می‌آید در حالی که محدوده ردلاین از 9250 دور آغاز می‌گردد. بیشینه گشتاور نیز 750 نیوتن متر است که در دور موتور 6500 حاصل می‌گردد. گشتاور مجموع پیشرانه هم به 900 نیوتن متر می‌رسد.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


برای مقایسه بد نیست این قدرت را با انزوی FXX که 890 اسب بخار قدرت و 2.2 میلیون دلار قیمت داشت مقایسه نمایید. در پیشرانه این خودرو، میل بادامک، سوپاپ‌ها، تپت های مکانیکی بجای هیدرولیکی، اصلاح منیفولدهای ورودی و خروجی اگزوز باعث بهبود راندمان آن شده‌اند.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


FXX K طبق وعده فراری و انتظاری که از آن می‌رود، سریع‌ترین فراری تاریخ خواهد بود اما شاید ساکت‌تر از پیشینیان خود باشد که به لطف سیستم‌های جدید ترکیبی و همین‌طور سیستم KERS می‌باشد. برای انتقال نیرو از یک گیربکس هفت سرعته خودکار استفاده شده است.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


این مدل فراری، اساساً یک خودروی مسابقه ای نیست اما برای مسابقه ساخته شده است و چیزی از خودروهای پیست کم ندارد. هر چهار چرخ از فرمان دستور می‌گیرند. ترمزها سرامیکی می‌باشند و یک سیستم کنترل لغزش زاویه ای SSc و یک سیستم کنترل کشش برگرفته از خودروهای F1 و ترمز ضد قفل با عملکرد بالا نیز برای آن منظور شده‌اند.

تغییرات ظاهری نسبت به لافراری بسیارند. جلوی ماشین توسط یک اسپویلر دوقلو با تیغه عمودی برگرفته از مدل‌های مسابقات GT به دو قسمت تقسیم شده و هواکش‌های بزرگ، بیشتر این قسمت را به خود اختصاص داده‌اند. طراحی اسپویلر و براگیر جلو و طرح خاص آن باعث افزایش نیروی چسبندگی به جاده یا داون فورس به میزان 50 درصد بیشتر خواهد شد. این یعنی نیروی 540 کیلوگرم روی محور جلو در سرعت 200 کیلومتر ایجاد می‌گردد. ویژگی‌های اسپویلرهای جلو و عقب به صورت دینامیک باعث بهینه‌سازی آئرودینامیک در هر سرعتی می‌شوند. دینامیک خودرو نیز با تایرهای پیرلی و چرخهای 19 و 20 اینچی و سنسورهای مختلف شتاب و کنترل کشش در بهترین وضعیت ممکن قرار می‌گیرد. تغییرات در پشت، شامل دیفیوزر بسیار بزرگ با پره های عمودی، اسپویلر دو تکه عجیب، چراغهای متفاوت و هواکش ها و اگزوز های جدید می شود. چراغهای جلو و هواکش های کناری نیز با لافراری متفاوتند.

Ferrari FXX K 2015

Ferrari FXX K 2015


فراری FXX K سال آینده در بازار خواهد بود و البته پیش‌بینی قیمت آن نیز چندان دشوار نیست.

»» غرش فراری FXX K در پیست یاس‌مارینا

»» غرش فراری FXX K در پیست یاس‌مارینا

پیش‌آهنگ جدید فراری، یعنی مدل FXX K رسماً در ابوظبی پرده‌برداری شده و به نمایش درآمد. این خودروی 2.5 میلیون یورویی نه برای خیابان و نه برای مسابقات، بلکه تنها برای پیست ساخته شده است.

 Ferrari FXX K filmed in action at Yas Marina track

Ferrari FXX K at Yas Marina track


تنها 40 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و تنها مشتریان وفادار فراری می‌توانند یکی از آن‌ها را داشته باشند. البته دیگر جای نگرانی برای تهیه کردن وجه آن وجود ندارد زیرا همه این 40 دستگاه فروخته شده‌اند.

Ferrari FXX K at Yas Marina

Ferrari FXX K at Yas Marina


حضور فراری FXX K در پیست یاس مارینای ابوظبی، فرصت شنیدن غرش قوی‌ترین اسب تاریخ را فراهم ساخت. موتور V12 با تنفس طبیعی این خودرو 860 اسب بخار نیرو تولید می‌نماید که با نیروی 190 اسبی یک یک موتور الکتریکی جمع شده و در نهایت 1050 اسب بخار نیرو حاصل خروجی این پیشرانه‌هاست.


این فراری 5 ثانیه سریع‌تر از لافراری می‌تواند پیست فیورانو را طی نماید. البته وزن آن تنها 90 کیلوگرم سبک‌تر از لافراری می‌باشد اما افزایش 50 درصدی نیروی داون فورس، به آن این اجازه را می‌دهد که با سرعت بیشتری پیچ‌های پیست‌ها را طی کند.

»» رونمایی از نسخه تولیدی فراری سرجیو

»» رونمایی از نسخه تولیدی فراری سرجیو

فراری در نمایشگاه ژنو سال گذشته، به پاس طراح شهیر و فقید ایتالیایی، سرجیو پینین فارینا در طراحی چشمگیرترین خودروهای اسپرت برای فراری، و شصتمین سالگرد همکاری با استودیوی پینین فارینا، یک مدل کانسپت با نام سرجیو را معرفی کرد. خودرویی بر مبنای مدل 458 که از همان نگاه نخست نیز می‌شد دریافت که راهی به تولید نخواهد برد.

Ferrari Sergio Production Form

Ferrari Sergio Production Form


حالا، فراری با حذف تغییرات رادیکال در طراحی مدل کانسپت نظیر افزودن شیشه جلو و تغییر درب‌ها و چراغ‌ها، خودروی عملی‌تر و واقعی‌تری را پرده‌برداری کرده است که تنها اندکی با فراری 458 اسپایدر تفاوت دارد.

Ferrari Sergio

Ferrari Sergio


این خودرو به اولین مالک آن در یک گالری سلطنتی خودرو در امارات متحده عربی تحویل داده شد. جایی که فراری FXX K نیز رونمایی شده است.

در مقایسه با مدل مفهومی، افزودن شیشه جلو باعث تغییر کامل چهره این خودرو شده است. فرم خمیازه مانند سپر نیز حذف شده و چراغ‌های جلو و عقب نیز تغییر کرده‌اند. بعلاوه آینه‌های جانبی و دستگیره‌های متعارفی به روی درب‌ها افزوده شده‌اند. درمجموع مقدار زیادی از جذابیت‌های مدل مفهومی از بین رفته‌اند و تنها با یک فراری متفاوت‌تر از سری 458 و البته با سبک تارگا مواجهیم.

Ferrari Sergio

Ferrari Sergio


پوشش بیرونی بدنه با سه لایه رنگ قرمز و همچنین رنگ خاکستری گرافیتی برای قسمت‌هایی از بدنه جلب توجه می‌کند. چرخ‌های منحصربه‌فرد آلیاژی طلایی رنگ، آینه‌های جانبی با پایه‌بلند، دیفیوزر عقب با دو خروجی اگزوز بزرگ و درب موتور تیره رنگ از دیگر موارد جالب ظاهری این خودرو می‌باشند.

Ferrari Sergio Interior

Ferrari Sergio Interior


درون کابین نیز با پوششی از چرم مشکی با دوخت و کوک قرمز رنگ و روکش‌هایی از چرم و آلکانترا و فیبر کربن، نهایت سادگی و زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

در بخش فنی، یک موتور هشت سیلندر 4.5 لیتری با تنفس طبیعی قرار دارد که 597 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد این مدل تنها 3 ثانیه اعلام شده است.

برای خاص بودن این خودرو و توجیه قیمت بالای آن، تنها 6 دستگاه از فراری سرجیو ساخته خواهد شد که در اختیار کلکسیونرهای ثروتمند قرار خواهد گرفت. البته دیگر برای خرید این خودرو دیر شده و هر شش دستگاه سفارشی، پیش‌فروش شده‌اند.

»» سقوط فراری به درون تالاب

»» سقوط فراری به درون تالاب

راننده 36 ساله و ناشی این فراری F430 اسپایدر، سوپر اسپرت زیبای قرمز رنگ خود را به درون تالابی در اتریش انداخت.

Ferrari F430 Spider crashed into lake in Austria

Ferrari F430 Spider crashed into lake in Austria


این راننده کروات، بعد از سر خوردن و ازدست دادن کنترل خودرو و خروج از جاده، در مسیر تپه‌ای 70 متری منحرف شده و نهایتاً درون یک تالاب با عمق 2 متر از حرکت ایستاد.

Ferrari F430 Spider crashed into lake in Austria

Ferrari F430 Spider crashed into lake in Austria

Ferrari F430 Spider crashed into lake in Austria

Ferrari F430 Spider crashed into lake in Austria


خوشبختانه راننده موفق به فرار از درون آب شده و ظاهراً آسیبی نیز ندیده است. اما اسب قرمز رنگ ایتالیایی باید سرویس کاملی شود و بعید است بدون آسیب موتور و سیستم‌های الکتریکی از آب بیرون آمده باشد. البته آسیب بدنه و ظاهری آن ناچیز به نظر می‌رسد.

»» جدایی فراری از فیات

»» جدایی فراری از فیات

تحولات سریعی در حال وقوع بین فراری و شرکت فیات کرایسلر است. بعد از خروج لوکا دی مونتزمولو، رئیس قبلی فراری پس از 23 سال، حالا این شرکت از زیر سیطره فیات نیز خارج و یک شرکت مستقل خواهد شد.

2015 Ferrari California T

2015 Ferrari California T


از سال آینده سوپراسپرت ساز معروف و محبوب ایتالیایی، از زیر سیطره فیات خارج و تبدیل به یک شرکت مجزا خواهد شد. 10 درصد از سهام فراری در بازارهای بوریس ایالات‌متحده و اروپا به فروش خواهد رسید و البته 90 درصد باقیمانده آن در دست سهامداران FCA شامل بنیان‌گذاران فیات و خانواده آنیلی (Agneli) توزیع خواهد شد.

Sergio Marchionne

Sergio Marchionne


سرجیو مارکیونه اعتقاد دارد که جدایی فراری برای حرکت رو به رشد و حفظ طرح کسب‌وکار در برنامه 2014 تا 2018 این شرکت برای به حداکثر رساندن ارزش لازم است و هر کدام از شرکتهای فراری و FCA باید راه خود را جداگانه طی کنند.

1953 Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione
John Elkann، رئیس FCA و عضوی از خانواده آنیلی نیز این روند را گامی در توسعه FCA می‌داند از فراری می‌خواهد میراث ایتالیایی خود را گرامی داشته و موقعیت منحصربه‌فرد خود را حفظ نماید.

عرضه عمومی سهام فراری برای تأمین بودجه 61 میلیارد دلاری توسعه مدل‌های آینده فیات-کرایسلر کمک بزرگی خواهد بود.

Ferrari 458 speciale

Ferrari 458 speciale


بدین ترتیب مالکیت 45 ساله فیات بر فراری به پایان می‌رسد. این می‌تواند موقعیت مجموعه فیات-کرایسلر را که احتمالاً مرکز فرماندهی آن از ایتالیا خارج خواهد شد، از چالش‌های فراری دور کند و البته امکان دارد به همین نسبت نیز وجهه شرکت را تا حد یک برند معمولی مخدوش نماید. از سویی فراری نیز در برابر رقبای دیگر خود باید اتکابه‌نفس بیشتری داشته باشد.

فراری لافراری

فراری لافراری


آیا استقلال فراری می‌تواند به این شرکت کمک کند؟ پیش‌بینی شما از آینده فراری چیست؟