عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری
عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری

وقتی بدنه فراری شکافت

  

17 300x193 وقتی بدنه فراری شکافتدنیای خودرو:این هفته هم که فراری‌ها در یک گوشه از جهان آتش نگرفتند، در گوشه دیگری از دنیا تصادف کردند. فکرش را بکنید کارتان را انجام دهید و به سراغ فراری ۴۵۸ ایتالیای خود که در کنار خیابان پارک شده است بیایید و مشاهده کنید که یک دستگاه کامیون با سپر تیر آهن خود بدنه خودرو شما را به مانند قوطی کنسرو ساردین شکافته است. این اتفاقی است که برای یک مرد بریتانیایی در خیابانی نزدیک هاید پارک لندن رخ داد. کامیون مذکور قصد دور زدن داشته که در همین جلو و عقب کردن‌ها سپر عقبش به بدنه فراری فرو می‌رود. خیابانی که این اتفاق در آن رخ داده در مسیر محله کنزینگتون است که همه روزه ده‌ها خودرو سوپراسپرت از آن عبور می‌کنند.

»» بررسی فراری لافراری ۲۰۱۴

»» بررسی فراری لافراری ۲۰۱۴

لافراری احتمالاً سریع‌ترین و هیجان‌انگیزترین هایپرکار جهان است. البته در این مورد، رقبایی مانند مک‌لارن P1 و پورشه 918 اسپایدر می‌توانند ادعاهایی داشته باشند. حداقل مزیّت لافراری این است که قدرت بالاتر (۹۵۰ اسب‌بخار) و وزن کمتری نسبت به رقبایش دارد و به همین دلیل نیز در بین آن‌ها، دست بالا را دارد.

Ferrari Laferrari 2014

Ferrari Laferrari 2014

لافراری محصول سال‌ها تجربه مهندسی در فراری است و پیش از آن، چهار مدل یکی پس از دیگری حامل پیشرفت‌های فراری بوده‌اند: 288 GTO، F40، F50 و انزو. هر کدام از این مدل‌ها به صورت تولید محدود عرضه شده‌اند. لافراری نیز در دو سال آینده، تنها ۴۹۹ دستگاه تولید خواهد شد.

Ferrari Laferrari 2014

Ferrari Laferrari 2014

در میانه خودرو، بین دو صندلی فیبرکربنی، یک موتور ۶۲۶۲ سی‌سی V12 با تنفس طبیعی نشسته است که در 9000 دور بر دقیقه، قدرت ۷۹۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور آن در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه ۷۰۰ نیوتن‌متر است. همین‌طور، در عقب و زیر صندلی‌ها یک بسته باتری لیتیومی ۶۰ کیلوگرمی همراه با یک موتور الکتریکی ۲۵/۷ کیلوگرمی قرار گرفته است. این موتور الکتریکی، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر به پیشرانه خودرو می‌افزاید تا در مجموع، لافراری ۹۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد.

Ferrari Laferrari 2014

Ferrari Laferrari 2014

برخلاف رقبایش از مک‌لارن و پورشه، پیشرانه فراری طوری طراحی شده تا همیشه حداکثر خروجی‌اش در دسترس باشد و هیچ حالت رانندگی زیست‌محیطی برای آن درنظر گرفته نشده است. در عوض موتور احتراق داخلی و سیستم Hy-KERS به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و تمام ۹۵۰ اسب‌بخار در هر زمان قابل‌دسترس هستند.


این قدرت اعجاب‌انگیز که از پیشرانه لافراری تولید می‌شود، تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و این کار با استفاده از گیربکس اتوماتیک ۷ دنده دوکلاچه صورت می‌گیرد؛ گیربکسی که توسط گت‌رگ (Getrag) برای فراری تولید شده است. پیشرانه همچنین همراه با یک موتور الکتریکی است که قدرت خروجی آن به وسیله یک سری دنده به صورت مستقیم برای حرکت چرخ‌ها استفاده می‌شود.

کاهش وزن هوشمندانه یکی از عناصر کلیدی در مهندسی سوپرماشین‌هاست و لافراری نیز یکی از نمونه‌های کامل در این زمینه است. همانند P1 و 918، لافراری نیز از محفظه فیبرکربنی برای قرارگیری موتور و سیستم تعلیق بهره می‌برد. در هر طرف، سیستم دوجناقی (در جلو به صورت فیبرکربنی) و فنرهای مارپیچ قرار دارند که همراه با دامپرهایی هستند که به صورت الکترونیکی کنترل می‌شوند. در سیستم ترمز لافراری از دیسک‌های بزرگ کربن‌سرامیکی استفاده شده که توسط برمبو (Brembo) ساخته شده‌اند. قطر این دیسک‌ها در جلو ۳۹۸ میلی‌متر و در عقب ۳۸۰ میلی‌متر است.

الکترونیک نقش بزرگی در مهندسی خودرو و جبران کاستی‌های دینامیکی آن ایفا می‌کند. بال‌های جلو و عقب، به دو صورت مختلف عمل می‌کنند تا شرایط نیروی پایین یا بالایی ایجاد کنند. بیشترین دلیل وجود این قابلیت در لافراری، به دست آوردن حداکثر چسبندگی و کاهش درگ در زمان‌های خاص است. در پیچ‌ها، این سیستم نیرویی حداکثر ۳۶۰ کیلوگرم رو به پایین در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ایجاد می‌کند و حداقل نیروی رو به پایین در یک مسیر مستقیم با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹۰ کیلوگرم است. در هنگام حرکت، این شما نیستید که برای نیروی رو به پایین تصمیم می‌گیرید، بلکه خودرو مقدار نیروی موردنیاز رو به پایین را تشخیص می‌دهد. در همین‌حال، به صورت نامحسوس باله‌ها در خنک‌کردن موتور، باتری، گیربکس و ترمزهای کربن سرامیکی نقش دارند.

کابین لافراری، جای عجیب و غریبی است. البته از چیزی که انتظارش را دارید، کوچک‌تر به نظر می‌رسد، با این‌حال، فضای سر ۳۰ میلی‌متر نسبت به انزو بلندتر است تا رانندگان بتوانند راحت‌تر از کلاه ایمنی استفاده کنند. دلیل این موضوع جایگاه پایین‌تر صندلی راننده است که امکان تنظیم در آن وجود ندارد. ولی پدال‌ها و چرخ فرمان می‌توانند به دلخواه راننده حرکت کنند. فراری در این رابطه می‌گوید که وضعیت صندلی راننده لافراری چیزی بین خودروهای اسپورت معمولی و فرمول یک است. هر کسی که این شانس را داشته است که در یک 458 بنشیند، عناصر طراحی مشابه را به سرعت تشخیص خواهد داد؛ با این وجود، یک نوع هنر خالص درون این فراری وجود دارد که آن را از دیگر خودروهای «مارانلو» متمایز می‌کند.

Ferrari Laferrari 2014 Interior

Ferrari Laferrari 2014 Interior

باید اذعان کرد که هر تصوری که از پشت فرمان لافراری دارید، با آن همه هیجان و قدرت سرسام‌آور، مانند رانندگی واقعی با آن نخواهد بود. پس از راه افتادن با فراری، لافراری بلافاصله حس رانندگی آرام و لذت‌بخشی را منتقل می‌کند. فرمان بسیار نرم است و وضعیت لذت‌بخش و کلاسیکی را دارد. پدال ترمز نیز احساس فوق‌العاده را منتقل می‌کند و کنترل زیادی دارد. واکنش پدال گاز نیز بسیار زیاد است و هنگام فشار بر روی آن باید احتیاط‌های لازم را درنظر داشت.


این نتیجه‌ی به‌کارگیری پیشرانه الکتریکی با یک V12 فوق‌العاده است. در دور موتورهای پایین، الکتریسیته گشتاور را به صورت لحظه‌ای تأمین می‌کند و پس از دور موتور ۳۰۰۰، V12 نیز کارآیی خود را نشان می‌دهد. تغییر دنده سرعت در گیربکس اتوماتیک به حدّی با آرامش انجام می‌شود که راننده کمتر متوجه آن است. انگار پشت خودرویی نشسته‌ایم که یک موتور ۱۰ لیتری V12 دارد که در دور موتورهای پایین نیز واکنش‌های آن فرقی نمی‌کنند. شتاب، نویز و خشونتی که از این خودرو شاهد هستیم، هر راننده‌ای را در جای خود میخ‌کوب خواهد کرد. تغییر دنده‌ها، ترمزها، فرمان، پیچیدن‌ها و تعادل در هندلینگ و سواری … می‌توان گفت که همگی بی‌نهایت فوق‌العاده هستند. الفبای فراری به خوبی در این خودرو به کار رفته‌اند.

همان‌طور که گفته شد، لافراری یک خودروی تولید محدود است. بنابراین اگر حتی هزینه‌ای میلیون دلاری برای آن داشته باشید، نمی‌توانید در حال حاضر آن را تهیه کنید؛ چون تمام ۴۹۹ دستگاه خودرو از قبل فروخته شده است. به علاوه، داشتن یک فراری با این عملکرد، احتمالاً شرایط ویژه‌ای را برای صاحبش می‌طلبد.

Ferrari Laferrari 2014

Ferrari Laferrari 2014

امّا سؤال اساسی آنجاست که لافراری نسبت به مک‌لارن P1 و پورشه 918 اسپایدر چه وضعیتی دارد؟ و آیا جایگزین خوبی برای «انزو» هست یا خیر؟

Ferrari Laferrari 2014

Ferrari Laferrari 2014

البته لافراری چیزی بیشتر از یک جایگزین برای انزو است و در بیشتر جهات نسبت به آن برتری دارد و یک خودروی بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر در هنگام رانندگی است. ولی اینکه آیا نسبت به رقبای مک‌لارن و پورشه، هایپرکار بهتری محسوب می‌شود، مسئله‌ای است که به زمان بیشتری نیاز دارد. [دانلود ویدئو]

مشخصات:

  • قیمت تخمینی: ۱/۳۸ میلیون دلار
  • ۰ تا ۱۰۰: زیر ۳ ثانیه، حداکثر سرعت: بالای ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت
  • تولید دی‌اکسید کربن: ۳۳۳ گرم در هر کیلومتر
  • وزن کلی: ۱۲۵۵ کیلوگرم (خشک)
  • موتور: V12، حجم ۶۲۶۲ سی‌سی، موتور بنزینی در کنار موتور الکتریکی
  • موقعیت موتور: موتور میانی، جهت طولی، دیفرانسیل عقب، گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک با پدل‌شیفتر DCT
  • قدرت: ۹۵۰ اسب‌بخار در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور: ۹۷۰ نیوتن‌متر  در ۶۷۵۰ دور بر دقیقه
  • قدرت به وزن: ۷۰۷ اسب‌بخار بر تُن (به صورت تر)
  • طول: ۴۷۰۲ میلی‌متر، عرض: ۱۹۹۲ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۱۶ میلی‌متر، فاصله محورها: ۲۶۵۰ میلی‌متر

»» ارزش 15 میلیارد دلاری فراری

»» ارزش 15 میلیارد دلاری فراری

پدال:سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات-کرایسلر معتقد است که تحلیلگران وال استریت، به شدت ارزش کمپانی زیر مجموعه او یعنی فراری را دست کم گرفته اند. او این ارزش را 15 میلیارد دلار برآورد می کند نه 4.6 تا 7.5 میلیارد ارزیابی شده.

اولین فراری ساخته شده توسط انزو

اولین خودرو ساخته شده توسط انزو فراری


با این وجود، مارچیونه می گوید که فراری به هیچ وج، فروشی نیست. با توجه به برنامه پنج ساله و در نظر گرفتن امکان افزایش تولید این شرکت به 10 هزار دستگاه در سال، ارزش فراری تا دو برابر ارزیابی تحلیلگران بالا می رود. گرچه تصمیم شرکت برای حفظ سطح تولیدات کنونی به میزان 7000 دستگاه برای انحصار بیشتر و البته افزایش سود می باشد.


قرار است فراری به طور منظم تری و هر سال یک مدل جدید معرفی کند و طول عمر هر مدل نیز چهار سال تا قبل از تجدید شدن و ارائه نسخه M یا Modificato و سپس 4 سال دیگر تولید مدل اصلاح شده و در مجموع 8 ساله خواهد بود.

Ferrari presentation slide
نکته جالب نمودار ارائه شده، جمله پایانی آن است که با خط درشت نوشته شده: فراری برای فروش نیست. آیا خریداری هم برای آن مطرح بوده است؟

ضربه دارت بر پیکر فراری

پدال:»» ضربه دارت بر پیکر فراری

تصادف یک فراری آن هم مدل نادر F40 می‌تواند برای دوست داران این خودرو، دردآور باشد. این اتفاق که در انتاریوی کانادا رخ داده، پس از عبور یک داج دارت از چراغ قرمز و برخورد با یک دستگاه فراری F40 قرمز رنگ، باعث صدمه سنگین به این خودرو شده است.

Ferrari F40 crash

Ferrari F40 Crashed


جالب اینکه فراری از یک مکانیکی باز می‌گشت و مکانیک نگون‌بخت نیز باید دوباره آن را برگرداند. خوشبختانه هر دو راننده سالم ماندند و بیمه داج دارت به داد آن رسیده است اما با این میزان خسارت احتمالاً دیگر این بیمه‌گذار از بیمه راننده مزبور صرف نظر خواهد کرد.

در عین حال فراری F40 می‌توانست آسیب بیشتری ببیند تا یکی از 1315 دستگاه این مدل که بین سالهای 1987 تا 1992 ساخته شده‌اند از چرخه خارج گردد.

چرا فراری نتوانست در مقابل وسوسه استفاده از توربوشارژر مقاومت کند؟

نبرد صوتی فراری ها

  

71 300x146 نبرد صوتی فراری‌هادنیای خودرو:در یک آزمایش فانتزی صدای دو خودرو پرچمدار شرکت فراری با یکدیگر مقایسه شد. در این آزمایش خودرو مشهور فراری انزو و لافراری تازه وارد حضور داشتند. این دو خودرو به نوعی پدر و پسر به حساب می‌آیند. در نهایت این آزمایش نشان داد که فراری انزو همچنان از نظر بلندی و طنین صدا بر لافراری ارجحیت دارد. اگر چه لافراری قوی‌تر است اما بخشی از این نیرو را از موتورهای الکتریکی‌اش می‌گیرد و به همین دلیل موتور بنزینی آن صدای کمتری ایجاد می‌کند. از سوی دیگر استانداردهای سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا در خصوص آلودگی صوتی، رغبت سوپراسپرت‌سازان را به تولید خودروهایی با صدای بسیار بلند کاهش داده است.

»» اسب فراری و آرزوی چینی

»» اسب فراری و آرزوی چینی

پدال:در سال اسب، علاوه بر ب ام و که یک نسخه ویژه از سری 7 را به نام ادیشن اسب، برای چینی‌ها معرفی کرده، فراری هم شیرین کاری خود را نمایش داده است.

ferraris chinese year of the horse logo unveiled at 2014 beijing auto-show

Ferrari Chinese year of the horse logo unveiled at 2014 Beijing auto-show


نشان اسب فراری که روی دو پای خود بلند شده، در نمایشگاه پکن در کنار یک شعار و آرزو به زبان چینی قرار گرفت. شکل نشان چینی فراری در سال اسب، همانند مهر امپراتوری و با دستخط خوشنویسی شده و حاشیه‌هایی نامنظم و به رنگ قرمز است. ترجمه متن این لوگو، آرزوی موفقیت در سال اسب می‌باشد.

بعید است که چنین نشان کم سلیقه‌ای، جایگزین آرم معروف فراری روی جلوپنجره خودروهای این شرکت حتی در بازار چین شود اما احتمالاً از این نقش در دوخت برجسته پشت‌سری و یا روی فرمان و داشبورد استفاده خواهد شد.

فروش 39.5 میلیون دلاری فراری کلاسیک

فروش 39.5 میلیون دلاری فراری کلاسیک

یک دستگاه فراری کلاسیک تستا روسا 250 با قیمت تقریبی 39.55 میلیون دلار به فروش می رسد.
فروش 39.5 میلیون دلاری فراری کلاسیک

 

به گزارش CarXR.ir : یکی از گران ترین خودروهایی که تا کنون توسط فراری به فروش رسید تستا روسا250 نام دارد که خریدار آن حاضر به پرداخت 39.55 میلیون دلار برای آن شده است.فروشنده این خودروی ایتالیایی کلاسیک یک مجموعه دار هلندی به نام اریک هیرما که پیش از این یک GTO250 را به قیمت 35 میلیون دلار فروخته بود ، می باشد.

 

 

البته قیمت این خودرو در مقایسه با گران ترین محصول فراری یعنی GTO250 که سال گذشته با رقمی معادل 52 میلیون دلار به فروش رسید بسیار پایین تر می باشد. فراری 250 بین سال های 1953 تا 1965 تولید شد و پس از آن با خودروی 275 جایگزین گردید. تستا روسا یکی از موفق ترین خودروهای مسابقه ای فراری در تاریخ می باشد که تا کنون موفق به فتح چهار جام اتومبیل سبرنیگ ، سه جام لماترو، دو جام بوینس آیرس شده است.

فراری 458 مجهز به موتور توربو

فراری 458 مجهز به موتور توربو

کالیفرنیا T نشان دهنده آن است که موتورهای توربوشارژ در مدل های فراری بیش تر می شوند.
فراری 458 مجهز به موتور توربو

 

به گزارشCarXR.ir : این سازنده خودروهای اسپرت اهل مارانلو تصمیم دارد به بهره گیری از نسخه ای به روز شده از 485 ادامه دهد. این خودروساز در نمایشگاه خودروی ژنو اوایل سال جاری، کالیفرنیای اصلاح شده خود را با یک موتور V8 توربوشارژ معرفی کرده است. این خودروساز ایتالیایی قصد دارد چنین اقدامی را برای 458 نیز انجام دهد.

این خودرو از شاسی های کنونی اش بهره خواهد برد. فراری موفق شده است که موتور نمادین خود را شبیه به توربوشارژ V8 در کالیفرنیا T نگه دارد و اظهار داشته استفاده مجدد از موتورهای توربوشارژ نگرانی اصلی این خودروساز بوده است.

 

فراری رسما این خبر را تایید نکرده اما نمونه آزمونی که در حال آزمون در آب و هوای سرد دیده شده اساس این شایعه بوده است. فراری در ساخت خودروهای تغییر یافته بر اساس مدل های قبلی سابقه دارد. کالیفرنیا T جدیدترین مثال از این اقدام است اما این خودروساز در ساخت F430 که شاسی هایش با 360 مدونای قدیمی مشترک بود نیز چنین کاری را کرده است.