عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری
عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری

فراری کالیفرنیا گذرموقت


این خودرو خاص اینبار در خیابان های تهران به صورت گذرموقت تردد دارد .

عکس های شکار شده از این فراری در مسابقه درگ تهران !

 

اطلاعات این خودرو :

فراری کالیفرنیا، یکی از مدل‌های فراری است که اولین بار در سال ۲۰۰۸ در پاریس به نمایش درآمد. این مدل فراری که بر پایه مدل مارانلو طراحی شده‌است، کمی هم به فراری دینو شباهت دارد. کالیفرنیا همانند سایر فراری‌ها، برای اولین بار با رنگ قرمز در معرض دید عموم قرار گرفت.

فراری کالیفرنیا در ۲ حالت بی‌سقف و یا با سقف فلزی قابل استفاده است. سقف این فراری با ظرافت خاصی درون صندوق جای می‌گیرد به نحوی که کاملاً با بدنه هماهنگ می‌شود. بدنه و شاسی فراری کالیفرنیا هر ۲ از جنس آلومینیوم هستند. این فراری از یک موتور V-۸ به حجم ۴۳۰ سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند ۴۶۰ اسب بخار نیرو تولید کند. بازده موتور در مجموع در محصولات فراری بسیار بالا است به طوریکه این فراری به ۱۰۶٫۹۸ اسب به ازای هر لیتر حجم موتور رسیده‌است. فراری کالیفرنیا در هر کیلومتر ۳۱۰ گرم CO2 تولید می‌کند.

نیروی موتور فراری کالیفرنیا به یک گیربکس هفت دنده منتقل شده که به همراه موتور تقریباً در وسط خودرو جای گرفته‌است. سنت فراری در این خودرو نیز حفظ شده و نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. با این سیستم می‌توان در کمتز از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید.

 

»» نگاهی به روند ساخت فراری لافراری

»» نگاهی به روند ساخت فراری لافراری

پدال:کارخانه فراری در مارانلوی ایتالیا، جایی که معمولاً محل ساخت نمونه‌های اولیه خودروهای مسابقه فرمول یک است، این روزها مشغول مونتاژ فراری‌های لافراری است. لافراری که یک سوپرماشین هیبریدی است، با استفاده از مواد و تکنولوژی‌های فرمول یک، کاملاً برای مسابقه آماده می‌شود.

فراری لافراری

فراری لافراری

تا آخر ماه آوریل که این بازدید از واحد مونتاژ لافراری انجام شده، تولید این خودرو برای مدت ۵ ماه ادامه داشته است. این تولید تا اتمام تمام ۴۹۹ خودرو ادامه می‌یابد. از این تعداد، ۱۲۰ عدد برای مشتریان امریکایی طراحی شده که تعداد زیادی به نظر نمی‌رسد. فرانکو سیماتی که مهندس دانش‌آموخته MIT است و مسئول طرح‌های اولیه و پیش‌تولید در فراری است، به ما یادآوری می‌کند که فراری قبلاً نیز تنها ۳۴۹ دستگاه F50 و ۳۹۹  نمونه از فراری انزو تولید کرده است. ما در این مورد انتخاب تعداد ۴۹۹ به جای ۵۰۰ نیز در این تولید محدود سؤال کردیم و وی در پاسخ گفت:

 

رقم ۹ در تعداد خودروها به این معنی است که در مدلی مانند انزو، فراری می‌خواهد همیشه یک خودرو کمتر از ظرفیت بازار تولید کند.

 تولید لافراری تقریباً یک دستگاه در روز است و بنابراین تا اتمام ۴۹۹ دستگاه آن، حدود دو سال و نیم زمان لازم است. پس از آن، لافراری تبدیل به یک مدل پا به سن گذاشته می‌شود.

در اینجا، نگاهی خواهیم داشت به مراحل تولید هر کدام از لافراری‌ها.

ferrari-laferrari-v-12-hybrid-powertrain

تکنسین‌های فراری مشغول کار بر روی پیشرانه هیبریدی V12


بخش زیرین شاسی فیبرکربنی با استفاده از لایه محافظ «کولار» پوشانده شده تا از عناصر سیستم هیبرید در برابر مصالح سطح جاده محافظت شود.

بخش زیرین شاسی فیبرکربنی با استفاده از لایه محافظ «کولار» پوشانده شده تا از عناصر سیستم هیبرید در برابر مصالح سطح جاده محافظت شود.


تمام ساختار بدنه لافراری وزنی فقط در حدود 80 کیلوگرم دارد.

تمام ساختار بدنه لافراری وزنی فقط در حدود 80 کیلوگرم دارد.


حتی بازوهای هیدرولیک نگهدارنده شاسی‌ها نیز به رنگ قرمز هستند.

حتی بازوهای هیدرولیک نگهدارنده شاسی‌ها نیز به رنگ قرمز هستند.


ضربه‌گیرها قرمز و آبی پلاستیکی از وارد شدن ضربات به شاسی‌ها در حین فرآیند تولید، جلوگیری می‌کنند.

ضربه‌گیرها قرمز و آبی پلاستیکی از وارد شدن ضربات به شاسی‌ها در حین فرآیند تولید، جلوگیری می‌کنند.


قرمز رنگ کلاسیک برای فراری است، ولی رنگ‌های نقره‌ای و مشکی نیز برای لافراری بسیار مناسب هستند.

قرمز، رنگ کلاسیک برای فراری است، ولی رنگ‌های نقره‌ای و مشکی نیز برای لافراری بسیار مناسب هستند.


جلوبندی لافراری، قبل از اینکه کاپوت و اجزای آیرودینامیک نصب شوند.

جلوبندی لافراری، قبل از اینکه کاپوت و اجزای آیرودینامیک نصب شوند.

حتی یک میلیمتر نیز هدر نمی‌رود. این چیزی است که مهندسان فراری به ما می‌گویند و شوخی هم نمی‌کنند. در این تصویر نگاه کنید که چگونه عناصر پیشرانه در پشت لافراری سوار شده‌اند. مبدّل‌های الکتریکی نقره‌ای‌رنگ که توسط مصالح قرمزرنگ محافظت شده‌اند، به سمت قلب لافراری، یعنی موتور 6.3 لیتری V12 روانه شده‌اند.

حتی یک میلیمتر نیز هدر نمی‌رود. این چیزی است که مهندسان فراری به ما می‌گویند و شوخی هم نمی‌کنند. در این تصویر نگاه کنید که چگونه عناصر پیشرانه در پشت لافراری سوار شده‌اند. مبدّل‌های الکتریکی نقره‌ای‌رنگ که توسط مصالح قرمزرنگ محافظت شده‌اند، به سمت قلب لافراری، یعنی موتور 6.3 لیتری V12 روانه شده‌اند.

 به نظر شما این یک اتومبیل برای رانندگی در جاده است یا قرار است یک سفینه قرمزرنگ باشد؟

به نظر شما این یک اتومبیل برای رانندگی در جاده است یا قرار است یک سفینه قرمزرنگ باشد؟

لافراری رویایی، کم کم شکل می گیرد.

لافراری رویایی، کم کم شکل می گیرد.

درها و درپوش‌هایی که برای جاگذاری تجهیزات باز می‌مانند، نمادی از طراوت و زندگی در کارخانه هستند.

درها و درپوش‌هایی که برای جاگذاری تجهیزات باز می‌مانند، نمادی از طراوت و زندگی در کارخانه هستند.

در انتهای شاسی، بعد از محل قرارگیری موتور V12 و گیربکس ۷ دنده دوکلاچه، پس از سیستم کنترل کشش فراری و ژنراتور موتور الکتریکی، سه کابل نارنجی‌رنگ وجود دارند که به مبدّل‌های الکتریکی متصل می‌شوند.

در انتهای شاسی، بعد از محل قرارگیری موتور V12 و گیربکس ۷ دنده دوکلاچه، پس از سیستم کنترل کشش فراری و ژنراتور موتور الکتریکی، سه کابل نارنجی‌رنگ وجود دارند که به مبدّل‌های الکتریکی متصل می‌شوند.

و اینجا مبدّل‌های الکتریکی را می‌بینیم که به طرزی عجیب در بالای سیستم گیربکس قرار گرفته‌اند.

و اینجا مبدّل‌های الکتریکی را می‌بینیم که به طرزی عجیب در بالای سیستم گیربکس قرار گرفته‌اند.

چرخ‌های موقتی جالب با طرح کلاسیک پنج پره‌ای فراری برای حرکت شاسی لافراری در خط تولید استفاده می‌شوند.

چرخ‌های موقتی جالب با طرح کلاسیک پنج پره‌ای فراری برای حرکت شاسی لافراری در خط تولید استفاده می‌شوند.

در سالن کناری، قطعات مختلف لافراری منتظرند تا به شاسی متصل شوند.

در سالن کناری، قطعات مختلف لافراری منتظرند تا به شاسی متصل شوند.

دیسک‌های ترمز بزرگ لافراری که توسط «برمبو» تولید شده‌اند.

دیسک‌های ترمز بزرگ لافراری که توسط «برمبو» تولید شده‌اند.

حتی قسمت‌های مختلف اگزوز نیز نشانی از هنر در خود دارند.

حتی قسمت‌های مختلف اگزوز نیز نشانی از هنر در خود دارند.

نمای عقب شاسی فیبرکربنی لافراری، درست قبل از زمانی که پیشرانه هیبریدی V12 در آن جای می‌گیرد.

نمای عقب شاسی فیبرکربنی لافراری، درست قبل از زمانی که پیشرانه هیبریدی V12 در آن جای می‌گیرد.

پوشش زرد رنگی که سیستم ترمز را در شاسی می‌پوشاند تا هنگام حرکت در خط تولید آسیبی نبیند. کد F-150 مربوط به شناسایی داخلی در پروژه لافراری است که کارکنان کارخانه به دلیل شباهتش به نام تراک پرفروش فورد، جوک‌های زیادی در مورد آن ساخته‌اند.

پوشش زرد رنگی که سیستم ترمز را در شاسی می‌پوشاند تا هنگام حرکت در خط تولید آسیبی نبیند. کد F-150 مربوط به شناسایی داخلی در پروژه لافراری است که کارکنان کارخانه به دلیل شباهتش به نام تراک پرفروش فورد، جوک‌های زیادی در مورد آن ساخته‌اند.

سیستم تعلیق فوق العاده

سیستم تعلیق فوق العاده

قطعات اگزوز در انتظار سوار شدن.

قطعات اگزوز در انتظار سوار شدن.

موتور V12 اینجا، گیربکس ۷ دنده دو کلاچه اینجا، موتور الکتریکی اینجا، همه منتظرند تا مبدّل‌های الکتریکی به کابل‌های نارنجی‌رنگ وصل شوند.

موتور V12 اینجا، گیربکس ۷ دنده دو کلاچه اینجا، موتور الکتریکی اینجا، همه منتظرند تا مبدّل‌های الکتریکی به کابل‌های نارنجی‌رنگ وصل شوند.

خط تولید فراری لافراری

سوپرماشین‌های هیبریدی لافراری تقریباً برای خروج از خط تولید آماده‌اند.

وقتی فراری وانت می شود

وقتی فراری وانت می شود
عصرخودرو:دو عاشق خودرو که در موزه خودروی لندن کار می کنند چندی پیش یک خودروی فراری مدل 412 سال 1989 را خریداری کردند و آن را با تغییراتی به یک وانت تبدیل کرده اند.

 به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سوپ ماشین ها همیشه شگفت انگیز هستند و فراری از آن دسته خودروهایی است که اگر از چند صد متری هم یکی از آن ها را مشاهده کنید حتما میخکوب خواهید شد. این خودرو ا هر لحاظ بهترین ها را در خود جمع کرده است. 
زمانی که به دنبال مثال خوبی از سرعت می گردید حتما نام فراری با آن خودروهای آیرودینامکش را به یاد خواهید آورد ولی تا به حال تصور کرده اید که اگر فراری تبدیل به وانت شود چه شکل و ظاهری خواهد داشت؟ اگر نه، فاصله ای تا یافتن این پاسخ این سوال نمانده است. دو عاشق خودرو که در موزه خودروی لندن کار می کنند چندی پیش یک خودروی فراری مدل 412 سال 1989 را خریداری کردند . این مدل جزو معدود مدل هایی است که تولید زیادی از آن نشد و با توجه به سیستم خوبش کسی از ظاهر ساده آن راضی نبود.

این دو نفر که به نام های "ویل تریکت" و "الو" خود را معرفی کرده اند توانستند از این مدل نه چندان محبوب، اولین وانت فراری را خارج کنند. آن ها 6 هفته زمان صرف کردند تا قسمتی از بدنه را بریده و آن را تبدیل به بخش بار این وانت فراری کنند. 
آن ها قسمت بار را به گونه ای ساخته اند که یک نردبان تاشو و چندین سطل رنگ و یک ساک به راحتی جا شود. در ساخت این قسمت از خودرو از چوب هایی استفاده شده است که درون قایق های لوکس استفاده می شود. 
نکته جالب در مورد این وانت، فراری بودن آن است و این بدین معنی است که روی این خودرو یک موتور 4.9 لیتری با 12 سیلندر قرار دارد. البته صاحبان جدید این وانت فراری آن را تبدیل به موتور 5.7 لیتر با 8 سیلندر کرده اند که بازهم سرعت سرسام آوری خواهد داشت و 0-100 را زیر 5 ثانیه طی می کند.


فراری هم در ایران نمایندگی می زند؟

فراری هم در ایران نمایندگی می زند؟
عصرخودرو: پس از تغییر فضای سیاسی و اقتصادی کشور حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران کلید خورده است. تنها طی یک هفته گذشته نمایندگان اماراتی و کویتی به ایران سفر کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، پژو، بنز و بی ام او به صورت رسمی روابط خود را ایران را آغاز کرده اند. نمایندگان رنو نیز طی ماه های گذشته چندین بار به ایران سفر کرده اند. در همین حال امروز برخی سایت های خبری اعلام کردند بزودی نمایندگی کمپانی فراری هم در تهران تاسیس می شود. 
خبرنگار نیویورک تایمز در ایران در صفحه شخصی اش خبر داده که یک تاجر ثروتمند ایرانی برای کسب نمایندگی شرکت خودروسازی فراری در ایران تلاش می کند. هرچند که به نام این تاجر ایرانی اشاره نشده اما گفته شده که او بخش بیشتر ثروت خود را از طریق فروش ام دی اف (MDF) بدست آورده است. شرکت فراری یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که به ساخت خودروهای لوکس شهرت دارد. این شرکت سالانه کمتر از 10 هزار خودرو گرانفیمت تولید می کند و درآمد سالانه شرکت نیز نزدیک به 3 میلیارد دلار در سال است.

آمارهای رسمی گمرک نیز نشان می دهد طی دو ماه ابتدای سال جاری و همزمان با کاهش هزینه های گمرکی میزان واردات خودرو به کشور افزایش داشته است. سیاست های صنعتی دولت به سمت تعامل بیشتر با کمپانی های بین المللی هدایت می شود. در صورتی که کمپانی فراری هم در ایران اقدام به راه اندازی نمایندگی کند، تقریبا سرشناس ترین شرکت های خارجی دفاتر رسمی خود در ایران را بازگشایی کرده اند.

»» فراری، پانزدهمین تیم ورزشی با ارزش دنیا

»» فراری، پانزدهمین تیم ورزشی با ارزش دنیا

مجله فوربس فهرستی از 50 باشگاه و تیم با ارزش دنیا را منتشر کرد که تنها دو تیم از فرمول یک در آن دیده می شوند.

Scuderia Ferrari team

تیم فرمول یک فراری

باشگاه منچستر یونایتد با ارزش 2.23 میلیارد دلار در مکان اول این لیست قرار گرفته و باشگاه رئال مادرید نیز در رتبه دوم است. تعدادی باشگاه فوتبال آمریکایی و بیسبال نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. اما نکته جالب قرار گرفتن تیم فرمول یک فراری در جایگاه پانزدهم با ارزش تخمینی 1.1 میلیارد دلار است. ارزش تیم فراری نسبت به سال گذشته و پس از قرارداد با یک بانک اسپانیایی 3 درصد رشد را نشان می دهد. این در حالیست که تیم مک لارن با 2 درصد کاهش ارزش اینک تنها 800 میلیون دلار می ارزد. قرارداد مک لارن که اینک در جایگاه 40 دنیاست، تا پایان سال 2012 به اتمام می رسد و پیش بینی افت بیشتری برای ارزش این تیم می شود.

یک روز در کارخانه فراری


ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراریحرفه‌ای‌ها اینطور خودرو می‌سازند / یک روز در کارخانه فراری
بدون تردید فراری بزرگ‌ترین سوپر اسپرت‌ساز کل تاریخ صنعت اتومبیل است. شرکتی که به آن اسب سرکش می‌گویند. رنگ قرمزش شهرت جهانی دارد و خودروهایی به مانند یک اثر هنری تلقی می‌شوند.
 
سوال این است که مگر درون کارخانه فراری چه می‌گذرد؟
تقریباً 70 سالی از عمرش می‌گذرد. برندی به جای مانده از «انزو فراری» مهندس خبره‌ای که در دستی هم در دنیای رانندگی مسابقات سرعت داشت. او که سال‌ها در کنار برند آلفا‌رومئو تجربیات خوبی کسب کرده بود در سال 1947 توانست برند مستقل Ferrari را به نام خودش ثبت کند.طی این سال‌ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال 2008 وقتی فیات ایتالیا 85 درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ ایجاد نشود.

سال 1923 و در جریان مسابقات محلی Ravenna پس از پیروزی با مادر فرانچسکو باراکا معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول فوت کرد، آشنا شد. همان روز مجسمه کوچکی که تزئین‌کننده هواپیمای جنگی باراکا بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را به عنوان یادگاری دریافت کرد.

فراری در سال 1932 تصمیم گرفت که با قالب‌گیری از این مجسمه و نشان کوچک از آن به عنوان آرم و نشانه خودروهای خود در مسابقات استفاده کند که علامت اسب لوگوی فراری در واقع همان نشان است.
آمار نشان می‌دهد این لوکس/اسپرت‌ساز سرشناس در سال 2012 میلادی دقیقاً 7 هزار و 318 دستگاه خودرو فروخته است که درآمد 3 میلیارد و 269 میلیون دلاری برایش به ارمغان داشته است.

انزو فراری، موسس برند Ferrari
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت
 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
جلسه کوتاه کارکنان ارشد بیرون خط تولید
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
خط تولید غول‌های فراری، استارت می‌خورد
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری
فضای سبز، عضو جدانشدنی کارخانه
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
مهندسان اغلب کهنه‌کار و مسن هستند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
خط همیشه خلوت و آرام است
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 ابزاری ابداعی برای چرخاندن 360 درجه خودرو
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
اسب سرکش رام‌نشدنی همه‌جا هست
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
بهداشت فردی فراموش نمی‌شود
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
چراغ‌ها تا آخرین مرحله پوشانده باقی‌ می‌مانند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
نظارت‌های دقیق به اهلش واگذار شده
 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
آماده برای نصب داشبورد
 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
درب‌هایی که خود به اندازه یک خودرو گران هستند
 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
کاور چرمی روی بدنه برای خش نیفتادن
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
بخش ساخت خودروهای مسابقه‌ای فرمول یک
 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 پایان یک شیفت کاری
 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
روبات‌های فوق هوشمند هم هستند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
یک قلب آماده به کار
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
ریل هوایی برای استفاده بهتر از فضا
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
راه رفتن در خط تولید فراری یک هنر است
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 صندلی‌ها واقعاً اینطور دوخته می شوند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
بعد از رنگ نباید داخل بدنه گرد و غبار وارد شود
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 سیم‌کشی پیش از نصب موتور
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
راه رفتن در خط تولید فراری یک هنر است 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 

تست‌های توزیع وزن روی شاسی مدل روباز
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
سیم‌کشی پیش از نصب موتور
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
روبات‌های هوشمند که خودشان مسیر را پیدا می‌کنند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
گاهی هم نباید به روبات‌ها اطمینان کرد و کار باید دستی باشد
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
مهندس موتور، قلب اصلی
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
سالن باد فراری، یکی از معروف‌ترین‌ها در کل صنعت خودرو
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
داشبورد تمکیل شده، آماده نصب
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
قطعات جانبی، با کد مخصوص و در بسته‌بندی محافظت‌شده
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 کلیه ابزار درون باکس‌های مخصوص قرار می‌گیرند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
صندلی‌ها رسیدند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
واشرها و لاستیک‌های اتاق، برای صداگیری و ایمنی
 
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
لولای درب‌ها نصب می‌شوند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 استارت دستی موتور
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
وقت ناهار!
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 همه‌چیز بر حسب دقیقه و ثانیه
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 حتی زیرسازی آن نیز زیباست
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
تست درز استاندارد بدنه پیش از حمام رنگ
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
رنگ‌رزی به شیوه مدرن
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
موزه معروف فراری در حیات کارخانه
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 به منظور رفاه حال کارمندان، درب‌ها تا آخرین لحظه نصب نمی‌شوند
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 بهداشت محیط زیست قانون است
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 تاکید تحسین‌برانگیز روی رنگ قرمز
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
نمایی دیگر از بخش خیاطی
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
خودرو برای تست نهایی و تحویل به مشتری از درب خارج می‌شود
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
کارخانه واقعاً تمیز است
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
  پوشش‌های نایلونی روی چراغ‌ خطرهای عقب
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
 دوچرخه برای حمل و نقل افراد در محیط کارخانه
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری 
در انتهای ریل هوایی یک 458 Italia فرود می‌آید
ماشین فراری,خودرو Ferrari,تصاویر کارخانه فراری

منبع:bazarkhabar.ir


گران قیمت ترین فراری های جهان

عصر خودرو: گران قیمت ترین فراری های جهان+عکس
عصرخودرو:انزو فراری یک راننده مسابقات خودرو در ایتالیا بود که در سال 1929 شرکت خودروسازی فراری را افتتاح کرد و از زمان افتتاح تا به امروز در دنیای اتومبیل بسیار اثرگذار بوده که در این مقاله به گران ترین فراری های جهان پرداخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت فراری از زمانی که برای اولین بار شروع به کار کرد، در مسابقات مختلفی از فرمول یک تا GT شرکت داشته است و توانسته خود را در جهان به عنوان یکی از بهترین ها معرفی کند.

کارخانه شرکت فراری همچ نان در اولین نقطه خود در شهر کوچک مارانلو قرار دارد. در 80 سال فعالیت این شرکت خودرو سازی فراری توانسته استانداردهای جدید بسیاری را در صنعت خودرو سازی معرفی کند.

اگر نمی توانید هزینه خرید یکی از این خودروها و یا یکی از محصولات فراری را پرداخت کنید زیاد نگران نباشید، شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های مختلف وسایلی همانند کلاه، پیراهن و سویچ های فراری را خریداری کنید و حداقل از این اجناس کوچک لذت ببرید

Ferrari FF

قیمت: 295 هزار دلار

در مقایسه با سایر مدل های شرکت فراری، این مدل بسیار ارزان قیمت به نظر می رسد. Model FF یک خودرو با سیستم حرکتی چهار چرخی به همراه 4 صندلی است. این مدل که در نمایشگاه 2011 ژنو معرفی شد با استقبال بسیاری رو به رو شد و توانست طرفداران زیادی به دست آورد. در سال معرفی این خودرو تنها 800 عدد از آن تولید شد و تعداد بیشتری در سال های بعدی به تولید رسیدند.

2006 China 599

قیمت: 1.6 میلیون دلار

این مدل زیبا توسط یکی از مشهوترین هنرمندان چینی رنگ شده است. این خودرو در سال 2009 در یک حراجی به قیمت 1.6 به فروش رسید و کل مبلغ به دست آمده به یک دانشگاه محلی اهدا شد.

Ferrari FXX Evoluzione

قیمت: 1.8 میلیون دلار

این خودرو فوق العاده زیبا هیچ گاه به صورت انبوه تولید نشده است. جالب است که بدانید هر فردی برای اینکه این خودرو را در اختیار داشته باشد نزدیک به 2 میلیون دلار پرداخت کرده است اما اجازه رانندگی آن را ندارد. این اتومبیل را تنها می توان در مسیرهای مسابقه ای مخصوص که توسط فراری مشخص شده اند رانندگی کرد. یکی از دلایل این موضوع استفاده از سیستم های پیشرفته و خاص فراری در این اتومبیل است که این شرکت به دلیل تمایل برای حفظ آن ها این محدودیت را ایجاد کرده است.

Ferrari P4/5 2006

قیمت: 4 میلیون دلار

فراری p 4/5 یک مدل تکی است که توسط شرکت فراری طراحی شده اما برای یک خریدار مخصوص تغییراتی در آن ایجاد شد. این خودرو که با سفارش صاحب فعلی اش تغییرات بسیاری به خود دیده است نزدیک به 4 میلیون دلار قیمت دارد.

1966 Ferrari 330 P3

قیمت 5.6 میلیون دلار

سری p فراری نمونه هایی مخصوص برای مسابقات در دهه 60 و 70 بودند. این مدل یکی از اولین خودروهای مجهز به موتور وسط با یک موتور وی شکل 6 سیلندر است. هرکدام از خودروهای سری p طراحی متفاوتی نسبت به سایر خودروهای این خانواده دارند، به همین دلیل قیمت آن ها بسیار بالا است.

1957 Ferrari 625 TRC Spider

قیمت: 6.5 میلیون دلار

یک اتومبیل فوق العاده زیبا که در دنیای مسابقات بسیار مورد احترام است. از این خودرو تنها دو عدد ساخته شده است و یکی از آن ها در یک حراجی در مراکش به فروش رسید. جالب است که بدانید این خودرو تا کنون در 11 مسابقه مختلف شرکت کرده و در 3 تای آن ها مقام اول و در 4 تای دیگر دوم یا سوم را به دست آورده است. این آمار نشان از کیفیت و طراحی عالی این خودرو است.

1961 Ferrari 250 GT California Spyder

قیمت: 12 میلیون دلار

خودرویی که در سال های 1953 تا 1964 ساخته شد و یکی از معروف ترین مدل های شرکت فراری تا به امروز محسوب می شود. همانطور که از نام این خودرو مشخص است ، این مدل برای فروش در آمریکا طراحی شده بود و یکی از زیباترین خودروهایی است که یک نفر می تواند در کلکسیون خود در اختیار داشته باشد.

1957 Ferrari 250 Testa Rossa

قیمت: 16 میلیون دلار

نام تستا روزا از سال های 1950 تا به امروز با سرعت و قدرت در کنار یکدیگر قرار گرفته است. از این خودرو تنها 21 عدد ساخته شده ، 2 خودرو برای کارخانه و 19 خودرو برای فروش. تستا روزا به معنای دست قرمز است که شاید اشاره ای باشد به رنگ اصلی خودروهای فراری: قرمز.

1962 Ferrari 250 GTO

قیمت: 41 میلیون دلار

در سال 2004، این مدل خودو توانست جایگاه هشتم را در فهرست بهترین خودروهای مسابقه ای دهه شصت به دست آورد. این خودرو که به زیبایی طراحی شده و قدرتی بسیار عالی دارد در مسابقات بسیاری شرکت کرده و توانسته رتبه هایی عالی به دست آورد. GT مخفف کلمه Gran Turismo است ، مسابقات اتوموبیل رانی مشهور در اروپا.

1963 Ferrari 250 GTO

قیمت: 52 میلیون دلار

از این پادشاه فراری ها تنها 36 عدد تولید شده است. موتور قدرتمند وی شکل 12 سیلندر این اتومبیل باعث شده تا بسیاری از رانندگان مشهور جهانی حداقل برای یکبار تلاش کنند تا به رانندگی با این مدل را تجریه کنند.چهار سال پیش این مدل تنها 20 میلیون دلار قیمت داشت و در سال های اخیر به دلیل وجود طرفداران بسیار قیمت آن چندین برابر شده است. این اتومبیل گران ترین فراری موجود در بازار است و به احتمال زیاد تا مدتی طولانی مدلی گران تر تولید نخواهد شد.

»» پروژه لافراری XX و آوردن خودروهای فرمول 1 به خیابان

»» پروژه لافراری XX و آوردن خودروهای فرمول 1 به خیابان

در بینابین برگزاری تور فراری چلنج در سیدنی استرالیا، فراری حضور خودرویی بر مبنای هیولای هیبریدی خود به نام لافراری XX را مورد تأیید قرار داد و گفت که این خودرو سال آینده در مسابقات حاضر خواهد بود.
بعد از حضور شاهکارهایی چون فراری FXX و فراری 599XX، لافراری XX به آخرین خودرویی تبدیل خواهد شد که در جمع اهالی پروژه XX حضور خواهد داشت.

Ferrari LaFerrari XX Rendered

Ferrari LaFerrari XX Rendered


بنا به تایید مدیر جدید بخش ورزشی فراری Antonello Coletta، لافراری XX در اوایل سال آینده معرفی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد:

ما اکنون بر روی جدیدترین هایپرکار خود کار می‌کنیم، لافراری XX را میگویم و امیدوارم خودروی جدید در ژانویه یا فوریه در جمع ما حضور داشته باشد.

نکته قابل توجه و مهم در مورد این خودرو این است که برخلاف فراری FXX که در مقایسه با فراری انزو از قدرت بیشتری بهره می‌برد، لافراری XX قرار نیست از پیشرانه 12 سیلندر 6.3 لیتری و هیبریدی این خودرو چیزی بیشتر از 949 اسب بخار توان را استخراج نماید. در عوض کمپانی تمام توان خود را بر روی کاهش وزن و تغییرات آئرودینامیکی در این خودروی جدید گذاشته است.


خیلی سخت است که بخواهیم خودرویی سریع‌تری از لافراری را تصور کنیم اما این یک چالش بزرگ است و باید دید آیا فراری از پس آن بر خواهد آمد یا نه. چیزی که حائز اهمیت است وجود سیستم هندلینگی متفاوت نسبت به نسخه معمولی لافراری است چون این خودرو قرار است در پیست مسابقه حضور داشته باشد پس باید از سیستمی متفاوت بهره ببرد. پکیج آیرودینامیکی هم چهره ای تهاجمی تر به خودرو می بخشند. البته عکس بالا به طور رسمی تأیید نشده است.

»» فراری بر روی پرده، احیای یک کاریزما

»» فراری بر روی پرده، احیای یک کاریزما

پدال:کمتر شرکتی به شهرت شرکت خودروهای اسپرت ایتالیایی “فراری” رسیده است و کمتر رییس شرکتی، شخصیت کاریزماتیک “انزو آنسلمو فراری” را دارد. به زودی فیلم بیوگرافی فراری با ردپایی از آیرتون سنا، جیمز هانت و نیکی لائودا، راننده‌های مشهور فرمول یک، به روی پرده خواهد رفت.

کتاب زندگی انزو فراری

کتاب زندگی انزو فراری


چکی گوری پیکچرز (Cecchi Gori Pictures) یک شرکت فیلم‌سازی لوس‌آنجلسی است که در حال جمع‌آوری تکه‌های پازل بیوگرافی فراری است و این کار را با بررسی زندگی انزو و مبارزات سخت او با مازراتی، خودروساز مشهور ایتالیایی دنبال می‌کند.

انزو فراری
نویسندگان فیلم “کندی مارتین” و “دیوید ریفیلد” هستند و آلپاچینو نقش فراری را بازی می‌کند. این فیلم با مرگ کارگردانش “سیدنی پولاک” کنار گذاشته شده بود و کمپانی چکی گوری پیکچرز آن را دوباره احیا کرده است.

Enzo Ferrari
به گفته مدیر این شرکت، این فیلم یک فیلم مسابقه‌ای نیست، ژانر “پدرخوانده” را دارد اما چند مسابقه هم در فیلم وجود دارد.

Enzo Ferrari