عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری
عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری

تکذیب شایعه

فلاویو مانزونی مدیر طراحی فراری تاکید کرد که این کمپانی با تیم فعلی هرگز به سمت تولید یک شاسی‎بلند نخواهد رفت


https://telegram.me/ferrari_fans




گران ترین ماشین دنیا

فراری مدل 335 تولید سال 1957 در مناقصه Artcurial Motorcars پاریس به قیمت 32 میلیون یورو (حدود 127 میلیارد تومان) به فروش رفت و عنوان گرانترین ماشین دنیا را به خود اختصاص داد.

اما به چه دلیل فراری 335 اینقدر خاص است؟ علاوه بر وجود طراحی مورب بدنه توسط کمپانی Scaglietti ، این مدل یک ماشین مسابقه ای 12 سیلندر با حجم موتور 3.8 لیتری است. اولین مسابقه ی این ماشین ، Sebring بود که 12 ساعت به طول انجامید و این مدل سرانجام در رده ی ششم قرار گرفت .

سپس موتور فراری 335 به 4.1 ارتقاء پیدا کرد و دوباره به مسابقات راه پیدا کرد و در مسابقات 24 ساعته Le Mans و با رانندگی افرادی چون Mike Hawthorn   و   Luigi Musso مقام آورد. لیست گرانترین ماشین ها تحت سلطه ی کمپانی فراری است و در بین این لیست 10 عددی  فقط نام یک کمپانی دیگر به چشم می خورد. فروش این 10 مدل بعد از سال 2013 نشان دهنده ی علاقه به ماشین های کلاسیک است.

نکته قابل توجه این است که مالک این خودروی دوست داشتنی، نمی تواند آن را در خیابان ها براند. چون این خودرو برای رانندگی در پیست طراحی شده و اجازه تردد در خیابان ها راندارد. هرچند که فکر نمی کنم هیچ کس جرات داشته باشد که یکی از گرانترین ماشین دنیا را برای رانندگی روزانه انتخاب کند!!!


فراری دزدیده شده!


یک فراری 308 GTSi مدل 1982 که در کالیفرنیا دزدیده‌شده بود، بعد از 28 سال پیدا شده. گروهی در حال گرفتن مجوز برای حمل این خودرو، از طریق اقیانوس اطلس به اروپا بودند که مأمورین گمرکی متوجه شدند که شماره شاسی ثبت‌شده برای این خودرو مربوط به ماشینی است که سال 2005 از کشور خارج‌شده و متعلق به یک فراری 208 GTS است.