عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری
عشق فراری

عشق فراری

وبلاگی مخصوص فراری

سریع السیرترین فراری تاریخ به فروش می رسد

اختصاصی مجله ماشین

سریع السیرترین فراری تاریخ به فروش می رسد

نسخه فوق کمیاب فراری FXX مجهز به مجموعه Evoluzione در نمایشگاهی واقع در گرینویچ، برای فروش گذاشته شده است. طبق تماس تلفنی که نگارنده با نمایشگاه Miller Motorcars برقرار کردم، مشخص شد این ماشین 2.2 میلیون دلار قیمت داشته و حدود یک ماه بوده که برای فروش گذاشته شده است.

«مجله ماشین» - نسخه فوق کمیاب فراری FXX مجهز به مجموعه Evoluzione در نمایشگاهی واقع در گرینویچ، برای فروش گذاشته شده است. طبق تماس تلفنی که نگارنده با نمایشگاه Miller Motorcars برقرار کردم، مشخص شد این ماشین 2.2 میلیون دلار قیمت داشته و حدود یک ماه بوده که برای فروش گذاشته شده است. 
این اتومبیل که در حقیقت نسخه مسابقه ای مدل اسطوره ای «انزو» است،‌ نخستین بار در سال 2005 معرفی شد و فقط پس از 2 سال، به مجموعه Evoluzione مجهز شد که قدرت پیشرانه 12 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری آن را از 800 به 860 اسب بخار افزایش می داد. فقط 30 دستگاه از این ماشین ساخته شد و به قیمت 300 هزار دلار (آن زمان) به فروش رسید.

از دیگر مشخصات نفسگیر این فراری که فقط 322 کیلومتر راه پیموده،‌ می توان به بال بزرگ عقب، گیربکسی که دنده ها را به جای 80 میلی ثانیه، فقط در 60 میلی ثانیه تعویض می کند، سیستم تعلیق و ترمز اختصاصی،‌ سامانه کنترل کشش قابل تنظیم روی 9 حالت مختلف و رنگ آمیزی خاص Rossa Corsa اشاره داشت.
چنانچه بخواهید FXX Evoluzione‌ را بر اساس اعداد و ارقام قضاوت کنید، باید اعتراف کرد که این مدل، سریع السیرترین فراری تاریخ است:
- شتاب اولیه: 2.5 ثانیه!
- حداکثر سرعت: 400 کیلومتر بر ساعت!!
- زمان دستیابی به حداکثر سرعت پس از آغاز حرکت: کمتر از 40 ثانیه!!!

تنها ماشینی که می تواند با این مدل به رقابت بپردازد،‌ لافراری XX است که احتمالاً سال آینده به بازار می آید. جالب است که وقتی به آن سر دنیا تلفن می زنم و خود را به عنوان خبرنگار خودرویی معرفی می کنم، کارشناس آن سوی خط، نه تنها ناراحت نمی شود و سین جین نمی کند، بلکه با احترام بیشتری صحبت می کند!!!

تهیه خبر: حمیدرضا انصاری


تقویت پیشرانه فراری لافراری تا سر حد جنون!

تقویت پیشرانه فراری لافراری تا سر حد جنون!

شرکت JMB با تیونینگ یک دستگاه فراری لافراری، قدرت پیشرانه آن را به رقم باورنکردنی 1050 اسب بخار رساند!

«مجله ماشین» - شرکت JMB با تیونینگ یک دستگاه فراری لافراری، قدرت پیشرانه آن را به رقم باورنکردنی 1050 اسب بخار رساند!
این مدل که با سفارش یکی از 499 مشتری لافراری تقویت شده، به صورت استاندارد از پیشرانه 12 سیلندر خورجینی به حجم 6262 سی سی، قدرت 800 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتن متر بهره مند است که در کنار نیروی موتور الکتریکی، مجموعاً به 963 اسب بخار می رسد.

مهندسین کمپانی نامبرده توانسته اند به وسیله یک چیپ برنامه ریزی،‌ این قدرت را به 1050 اسب بخار برسانند تا از همین حالا، مالک بتواند برای صاحبان 30 دستگاه لافراری XX که قرار است سال آینده به بازار بیاید،‌ خط و نشان بکشد!

»» فروش فراری 375 با قیمت 18.3 میلیون دلار

»» فروش فراری 375 با قیمت 18.3 میلیون دلار

فراری 375-پلاس مدل سال 1954 در فستیوال سرعت گوود وود، به قیمت 18.3 میلیون دلار فروخته شد! این خودروی بسیار کم‌یاب در حراجی بنهامس Bonhams در اواخر هفته در فستیوال گوود وود به فروش رفت.

1954 Ferrari 375-Plus

1954 Ferrari 375-Plus


این کوپه‌ی ایتالیایی، موضوع مبارزه‌ی بین دو خریدار بود که در نهایت چکش حراجی روی قیمت 18.3 میلیون دلار زده شد! این کانورتیبل اسپرت اساساً نسخه‌ی قوی‌تر مدل عادی 375 است. نیروی محرکه‌ی این مدل، یک موتور 12 سیلندر 4.9 لیتری است که دارای توان تولیدی 330 اسب بخار است. (حجم موتور مدل استاندارد برابر 4.5 لیتر است).

1954 Ferrari 375-Plus

1954 Ferrari 375-Plus


این مدل دو نفره همچنین مجهز به یک اکسل برگرفته شده از خودروهای فرمول یک بوده و بدنه‌ی زیبای آن کار پینین فارینای معروف است.شماره‌ی شاسی و موتور این خودرو،0384 است.

1954 Ferrari 375-Plus

1954 Ferrari 375-Plus


در سال 1954 این خودرو توسط Umberto Maglioli در رالی Mille Miglia رانده شده و بعد از آن با هدایت Froilan Gonzalez موفق به کسب مقام دوم در Silver Stone می‌شود. آخرین مسابقاتی که این خودرو در آن حضور داشت به مسابقات 24 ساعته ی لمانز مربوط می‌شود.

»» زندگی با فراری F12 برلینتا

»» زندگی با فراری F12 برلینتا

پدال:فراری F12 برلینتا از سال ۲۰۱۲ وارد دنیای خودرو شده و پس از فروش کامل نمونه‌های لافراری (سریع‌ترین و گران‌ترین خودروی این برند تاکنون)، بار دیگر تبدیل به بهترین خودرو با نشان اسب روی دو پا بلند شده برای خرید شده است. با مبلغ اولیه ۳۱۵ هزار و ۸۸۸ دلار، می‌توان یک زندگی لذت‌بخش را در کنار F12 زیبا شروع کرد. با صرف این هزینه نسبتاً زیاد، یک خودروی دو سرنشینه با سقف سرعت بالاتر از ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت خواهید داشت که ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را بر ساعت را را در مدت ۳/۱ ثانیه ثبت می‌کند و هیجان زیادی برای شما رقم می‌زند؛ و البته مقداری هم سردرد…

Ferrari F12 berlinetta

فراری اجازه داد که برای تجربه رانندگی با برلینتا آن را هر جا که دوست داریم ببریم؛ ولی در همین حال، مسئولش به ما التماس کرد که آن را از دست‌اندازها دور نگه داریم. این خودرو اصلاً برای خیابان‌های معمولی شهری مانند نیویورک مناسب نیست.

Ferrari F12 berlinetta

بنابراین، خودرو به جایی بهتر از منهاتان منتقل شد.

connecticut

«کاناتیکت»

Ferrari F12 berlinetta

در مسیر به سمت شمال برای تمیز کردن خودرو توقف شد. چاره‌ی دیگری نبود؛ می‌بایست برای شستشوی دستی پول می‌دادیم.

Ferrari F12 berlinetta

ارزشش را داشت. رنگ این خودرو Rosso berlinetta یا «قرمز برلینتایی» است؛ رنگ قرمزی که منحصراً برای این مدل ساخته شده است.

Ferrari F12 berlinetta

تنها دو نفر می‌توانند در یک زمان سوار F12 باشند.

ferrari f12 berlinetta

مخزن سوخت خودرو چندان بزرگ نیست؛ ولی در هر حال، برلینتا برای مسافرت ساخته نشده است.

ferrari f12 berlinetta

صندلی‌ها تکیه‌گاه خوبی دارند، ولی نرم نیستند. چرم به کار رفته کیفیت مناسبی دارد؛ ولی اگر می‌خواهید با آسایش و راحتی رانندگی کنید، باید رولز رویس بخرید.

ferrari f12 berlinetta

این مدل برای رانندگی در پیست است؛ یا حداقل جاده‌هایی که راننده‌های دیگر و پلیس، کمتر در آن‌ها دیده می‌شوند.

ferrari f12 berlinetta

برخلاف بسیاری از خودروی تجملی جدید، برای به کار انداختن موتور نیاز به یک کلید فیزیکی دارید.

ferrari f12 berlinetta

ولی یک کلید نیز برای استارت موتور تعبیه شده است؛ آماده غرش موتور باشید.

ferrari f12 berlinetta

طراحی به گونه‌ای است که کمتر نیاز به برداشتن دست‌ها از روی فرمان داشته باشید.

ferrari f12 berlinetta

راهنما توسط دو دکمه‌ای کنترل می‌شوند که درست در زیر جای انگشت شست قرار گرفته‌اند.

ferrari f12 berlinetta

فضای پشت دست‌ها برای پدال شیفترها درنظر گرفته شده است؛ ابزاری که حتی در حالت اتوماتیک، امکان تعویض دنده را برای شما فراهم می‌کنند.

ferrari f12 berlinetta

«فراری منتینو دیال» بین حالت‌های مختلف رانندگی سوئیچ می‌کند. این حالت‌ها شامل «خیس»، «اسپورت» و «مسابقه» می‌شوند.

ferrari f12 berlinetta

اگر اصرار داشته باشید که از جاده‌های ناهموار عبور کنید، دکمه‌های برای نرم‌تر کردن سیستم تعلیق درنظر گرفته شده‌اند.

ferrari f12 berlinetta

به جای استفاده از نشانگر سرعت در جلوی صورت راننده، یک کیلومترشمار بزرگ خواهید داشت. اگر در حالت تعویض دنده دستی فشار زیادی به خودرو بیاورید، چراغ‌های روی چرخ فرمان به شما می‌گویند که دنده را تغییر دهید.

ferrari f12 berlinetta

سرنشین مونیتوری مخصوص به خودش برای دیدن سرعت و دور موتور خواهد داشت. این موضوع هم می‌تواند رانندگی را بسیار پرهیجان کند و یا شرایط وحشتناکی را رقم بزند.

ferrari f12

امّا دیگر همه‌چیز منطقی نیست. چیزهای ساده‌های مانند انتخاب بک کانال رادیویی خاص، به طرزی عجیب، پیچیده است.

ferrari f12

همچنین تعویض دنده معمولی در کار نیست. دکمه R باعث حرکت به سمت عقب می‌شود و با پدال شیفترها دوباره به شرایط عادی رانندگی برخواهید گشت.

ferrari f12

پلاستیک استفاده شده برای دریچه‌های هوا بسیار سبک است و به نظر، ارزان‌قیمت است.

ferrari f12

در زیر کاپوت یک V12 با تنفس طبیعی خوابیده که قدرتی بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کند.

ferrari f12

این پیشرانه باعث می‌شود که F12 قدرتمندترین خودروی تولیدی قابل‌خرید فراری باشد؛ البته بعد از فروخته شدن لافراری‌ها.

ferrari f12

مسلماً کسی که F12 برلینتا داشته باشد، نگاه‌های همه را به سمت خود جلب خواهد کرد.

معرفی نسخه های ویژه فراری F12 و FF

معرفی نسخه های ویژه فراری F12 و FF
عصرخودرو: شرکت فراری عرضه نسخه های ویژه F12 برلینتا و FF را در منطقه آسیا اقیانوسیه آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مجله ماشین، نسخه ویژه فراری F12 برلینتا ، پولو نام دارد و طرای ظاهری آن توسط بیانکو انجام گرفته است. این خودرو درای تودوزی دورنگ سفید و آبی است و روکش های جدید نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

البته در کنار خودروی فوق فراری FF Dressage نیز معرفی شده که دارای رنگبندی سیاه و سفید است. همچنین رنگ قهوه ای خاص روکش های این خودرو ، آن را از دیگر نسخه های FF کاملا متمایز می کند. به علاوه در این خودرو آرم اسب معروف فراری نیز برروی صندلی ها دوخته است . متاسفانه هنوز هیچ جزئیاتی درباره قیمت گذاری و عملکرد این دو محصول جدید اعلام نشده است.

»» فراری 458 DMC با تغییرات ظاهری

»» فراری 458 DMC با تغییرات ظاهری

پدال:پس از پنج سال از حضور فراری 458 در بازار، این خودروی طراحی پینین فارینا، همچنان تازه و جذاب به نظر می رسد. اما همیشه جایی هم برای بهبود وجود دارد.

DMC 458 Italia

DMC 458 Italia


اگر شما یکی از طرفداران مشکل پسند فراری باشید، ممکن است به سراغ کارگاه DMC بروید تا پکیج مونت کارلو را روی 458 ایتالیا پیاده نمایید تا شباهتی بیش از پیش به مدل اسپشیاله پیدا کند.

DMC 458 Italia

DMC 458 Italia


دی ام سی برای سوپراسپرت موتور وسط شما، مقداری فیبر کربن در بالچه سپر جلو، دریچه های سپر و حتی خطوط راه راه وسط خودرو تدارک دیده است. با حفاری عمیق‌تر جیب‌های خود، می توانید مجموعه کاملی از چرخهای آلیاژی 21 اینچی جلو و 22 اینچی عقب را نیز دریافت نمایید.

»» فراری برلینتا بدون سقف

پدال:اگر شما از علاقه‌مندان به خودروی F12 برلینتا باشید، احتمالاً از دیدن نمونه بدون سقف آن در نسخه TRS نیز خشنود خواهید شد. شاید این خودرو تنها یک تمرین طراحی برای فراری باشد.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


سقف این فراری کاملاً برداشته شده است. بدین معنی که با یک سقف باز و بسته شونده مواجه نخواهید شد و شیشه‌های بدون فریم پهلوها به خوبی این نکته را نشان می‌دهند.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


فراری F12 TRS از مدل 1957 تستا روزا الهام گرفته شده است. قسمت جلو و عقب خودرو کاملاً منحصربه‌فرد می‌باشند. فرم چراغ‌ها، هواکش بزرگ سپر، هواکش‌های جانبی، شکاف روی کاپوت، قسمت شفاف درب موتور و قطعات فیبر کربنی پایین بدنه از تفاوت‌های این خودرو با مدل‌های استاندارد F12 می‌باشند.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


در داخل کابین F12 TRS نیز با جای خالی سیستم صوتی، هواکش‌های مرکزی تهویه، تشک زیر پایی و کنترل‌های پنجره‌ها مواجه می‌شوید. بنابراین این خودرو تنها روی رانندگی تمرکز کرده است. تنها چیزهای کمی که باقی مانده، روکش جیر و چرم و تزئینات فیبر کربنی است.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


در قلب این خودرو همان پیشرانه برلینتا می‌تپد. شایعاتی مبنی بر استفاده از سیستم KERS لافراری هم شنیده می‌شد. اما در حال حاضر تنها موتور V12 برلینتا با حجم 6.3 لیتر و توان 730 اسب بخار و گشتاور 690 نیوتن متر را در اختیار داریم. فراری ادعایی در مورد عملکرد این ماشین نداشته اما از لحاظ نظری می‌توان شتابی بهتر از 3.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر و 7.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 161 کیلومتر بر ساعت را انتظار داشت.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


قیمت فراری F12 TRS حدود 4.2 میلیون دلار برآورد شده است.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS

»» فراری برلینتا بدون سقف

»» فراری برلینتا بدون سقف

پدال:اگر شما از علاقه‌مندان به خودروی F12 برلینتا باشید، احتمالاً از دیدن نمونه بدون سقف آن در نسخه TRS نیز خشنود خواهید شد. شاید این خودرو تنها یک تمرین طراحی برای فراری باشد.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


سقف این فراری کاملاً برداشته شده است. بدین معنی که با یک سقف باز و بسته شونده مواجه نخواهید شد و شیشه‌های بدون فریم پهلوها به خوبی این نکته را نشان می‌دهند.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


فراری F12 TRS از مدل 1957 تستا روزا الهام گرفته شده است. قسمت جلو و عقب خودرو کاملاً منحصربه‌فرد می‌باشند. فرم چراغ‌ها، هواکش بزرگ سپر، هواکش‌های جانبی، شکاف روی کاپوت، قسمت شفاف درب موتور و قطعات فیبر کربنی پایین بدنه از تفاوت‌های این خودرو با مدل‌های استاندارد F12 می‌باشند.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


در داخل کابین F12 TRS نیز با جای خالی سیستم صوتی، هواکش‌های مرکزی تهویه، تشک زیر پایی و کنترل‌های پنجره‌ها مواجه می‌شوید. بنابراین این خودرو تنها روی رانندگی تمرکز کرده است. تنها چیزهای کمی که باقی مانده، روکش جیر و چرم و تزئینات فیبر کربنی است.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


در قلب این خودرو همان پیشرانه برلینتا می‌تپد. شایعاتی مبنی بر استفاده از سیستم KERS لافراری هم شنیده می‌شد. اما در حال حاضر تنها موتور V12 برلینتا با حجم 6.3 لیتر و توان 730 اسب بخار و گشتاور 690 نیوتن متر را در اختیار داریم. فراری ادعایی در مورد عملکرد این ماشین نداشته اما از لحاظ نظری می‌توان شتابی بهتر از 3.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر و 7.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 161 کیلومتر بر ساعت را انتظار داشت.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS


قیمت فراری F12 TRS حدود 4.2 میلیون دلار برآورد شده است.

Ferrari F12 TRS

Ferrari F12 TRS

در انتظار لافراری XX

دنیای خودرو:وقتی آمد آنقدر سر و صدا به پا کرد که دیگر رقبایش به راحتی وارد حاشیه شدند. فراری اکنون برنامه دارد تا ویرایش دیوانه‌واری از LaFerrari خود را تا چندی دیگر راهی بازار کند. علاقه‌مندان به اسب سرکش ایتالیا به خوبی می‌دانند که نسخه XX چیست و چه قابلیت‌هایی دارد. پیش‌تر دیده بودی که ۵۹۹XX و FXX چگونه پیست را به آتش می‌کشید. می‌دانیم که این فراری با پیشرانه استاندارد ۶٫۳ لیتری ۱۲ سیلندر Vشکل خود می‌تواند ۸۰۰ اسب‌بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اما در ادامه با اضافه شدن نیروی موتور برقی هیبریدی‌اش شاهد افزایش ۱۶۳ اسب‌بخاری توان نهایی نیز هستیم. باید دید لافراری XX به قدرتی بیش از این اعداد دست پیدا می‌کند یا خیر.

111 300x200 در انتظار لافراری XX

شرط فراری برای ساخت هیبریدی

دنیای خودرو:شرکت فراری در تشریح برنامه‌های آینده خود گفت که باز هم دست به ساخت خودروهای هیبریدی می‌زند. اما این کار بستگی دارد که تکنولوژی باتری‌ها چه زمانی به حد مطلوب می‌رسد. به گفته فراری در حال حاضر تکنولوژی باتری‌ها و مدت زمان شارژی که ارائه می‌دهند برای ساخت خودروهای سوپر اسپرت کارآمد، در حد قابل قبولی قرار ندارد. به گفته مدیرعامل فراری باتری‌های کنونی وزنی بیشتر از ۱۵۰ کیلوگرم را به خودرو اضافه می‌کنند و قیمت تمام شده را هم بالا می‌برند اما به آن اندازه راندمان ندارند که یک خودرو سوپراسپرت را همراهی کنند. فراری در حال حاضر مدل هیبریدی لافراری را با تیراژ محدود تولید می‌کند.

8 300x163 شرط فراری برای ساخت هیبریدی

حراج فراری استیو بزرگ

دنیای خودرو

فراری معروف استیو مک کویین هنرپیشه مشهور هالیوود در دهه ۶۰ و ۷۰ حراج می‌شود. این خودرو یک دستگاه فراری ۲۷۵ GTB/4 مدل ۱۹۶۷ است. خودرویی به شدت کمیاب که شاید هر ۱۰ سال یک بار هم یکی از آن‌ها در یک حراجی کلاسیک پیدا نشود. این خودرو در اوایل دهه ۷۰ میلادی در سانفرانسیسکو توسط استیو مک کویین خریداری شد. اما نکته دیگری که این خودرو را برجسته می‌کند این است که فراری با این خودرو قبل از فروخته شدن در چند مسابقه اتومبیلرانی تورینگ نیز شرکت کرد. به گفته برگزارکنندگان حراج وضعیت ظاهری و فنی این خودرو کاملاً از سوی فراری تایید شده و پیش‌بینی می‌شود قیمت آن به بیش از ۲۰ میلیون دلار برسد.

103 300x200 حراج فراری استیو بزرگ